SZKOLNY PROGRAM WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNY
W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM
W MIEROSZYNIE
na rok szkolny
2023/2024
Podstawa prawna:
Ponadto wykorzystano:
Wstęp
Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny realizowany w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Mieroszynie opiera się na hierarchii wartości przyjętej przez radę pedagogiczną, radę rodziców i samorząd uczniowski, wynikających z przyjętej w szkole koncepcji pracy. Treści Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego są spójne ze statutem szkoły w tym warunkami i sposobem oceniania wewnątrzszkolnego. Istotą działań wychowawczych i profilaktycznych szkoły jest współpraca całej społeczności szkolnej oparta na złożeniu, że wychowanie jest zadaniem realizowanym w rodzinie i w szkole z uwzględnieniem zarówno woli rodziców, jak i priorytetów edukacyjnych państwa. Wychowanie w swojej działalności zmierza do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na platońską triadę wartości: prawdę, dobro i piękno, Wpojenie powyższych wartości ma umożliwić realizacji nadrzędnego celu wychowawczego jakim jest umiejętność podejmowania przez uczniów odpowiedzialnych decyzji w dorosłym życiu. Rolą szkoły, oprócz jej funkcji dydaktycznej, jest dbałość o wszechstronny rozwój każdego z uczniów oraz wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny. Proces wychowania jest wzmacniany i uzupełniany poprzez działania z zakresu profilaktyki problemów dzieci i młodzieży.
Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny szkoły tworzy spójną całość ze szkolnym zestawem programów nauczania i uwzględnia wymagania opisane w podstawie programowej.
Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny określa sposób realizacji celów kształcenia oraz zadań wychowawczych zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, uwzględniając kierunki i formy oddziaływań wychowawczych, których uzupełnieniem są działania profilaktyczne skierowane do uczniów, rodziców i nauczycieli.
Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny został opracowany na podstawie diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów oraz czynników chroniących i czynników ryzyka. W trakcie diagnozy, na szczególną uwagę został zwrócony fakt kondycji psychicznej uczniów, zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, popełnianiu czynów karalnych, zapobieganiu przejawów demoralizacji oraz szeroko pojętą integracje uczniów w szkole. W programie uwzględniono działania zmierzające do ochrony i wzmacniania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także mając na uwadze przybyłych uczniów z Ukrainy budowanie poczucia bezpieczeństwa oraz integracja uczniów w szkole. Jak co roku zaplanowano również wydarzenia promujące zdrowy tryb życia oraz kształtujące poczucie patriotyzmu jako i poszanowanie tradycji.
W programie zostały uwzględnione również inne problemy występujące w środowisku szkolnym przekazywane przez nauczycieli w ramach obserwacji indywidualnych potrzeb uczniów.
Szkolny Program Wychowawczo- Profilaktyczny uwzględnia:
Podstawowe zasady realizacji Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego obejmują:
Celem realizacji programu wychowawczo - profilaktycznego jest stworzenie takiej szkoły, w której:
„Moja szkoła – mój drugi dom” Zatem: zaangażowanie w naukę, rozwijanie własnych zdolności, twórcze działanie, bezpieczeństwo, przyjaźń, partnerstwo, wzajemny szacunek i pomoc, radość i zabawa, pozytywne myślenie.
Misją szkoły jest kształcenie i wychowanie w duchu wartości i poczuciu odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata, kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, także przedstawicielami innych kultur i narodowości. Szkoła zapewnia pomoc we wszechstronnym rozwoju uczniów w wymiarze intelektualnym, psychicznym i społecznym, zapewnia pomoc psychologiczną i pedagogiczną uczniom. Misją szkoły jest uczenie wzajemnego szacunku i uczciwości jako postawy życia w społeczeństwie i w państwie, w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych, a także budowanie pozytywnego obrazu szkoły poprzez kultywowanie i tworzenie jej tradycji. Misją szkoły jest także przeciwdziałanie pojawianiu się zachowań ryzykownych, kształtowanie postawy odpowiedzialności za siebie i innych oraz troska o bezpieczeństwo uczniów, nauczycieli i rodziców. Wysoki priorytet ma także profilaktyka i działania pomocowe na rzecz wsparcia psychicznego uczniów w tym uczniów przybyłych z Ukrainy.
Dążeniem Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Mieroszynie jest przygotowanie uczniów do efektywnego funkcjonowania w życiu społecznym oraz podejmowania samodzielnych decyzji w poczuciu odpowiedzialności za własny rozwój. Uczeń kończący szkołę, posiada następujące cechy:
III. CELE OGÓLNE
Działalność wychowawcza w szkole i placówce polega na prowadzeniu działań z zakresu promocji zdrowia oraz wspomaganiu ucznia i wychowanka w jego rozwoju ukierunkowanym na osiągnięcie pełnej dojrzałości w sferze:
Działalność wychowawcza obejmuje w szczególności:
Działalność edukacyjna w szkole polega na stałym poszerzaniu i ugruntowywaniu wiedzy i umiejętności u uczniów i wychowanków, ich rodziców lub opiekunów, nauczycieli i wychowawców z zakresu promocji zdrowia i zdrowego stylu życia.
Działalność edukacyjna obejmuje w szczególności:
Działalność informacyjna w szkole polega na dostarczaniu rzetelnych i aktualnych informacji, dostosowanych do wieku oraz możliwości psychofizycznych odbiorców, na temat zagrożeń i rozwiązywania problemów związanych z używaniem środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych, nowych substancji psychoaktywnych, wpływu niskiego poziomu kondycji psychicznej na funkcjonowanie w życiu, skierowanych do uczniów oraz ich rodziców lub opiekunów, a także nauczycieli i wychowawców oraz innych pracowników szkoły.
Działalność informacyjna obejmuje w szczególności:
Działalność profilaktyczna w szkole polega na realizowaniu działań z zakresu profilaktyki uniwersalnej, selektywnej i wskazującej.
Działalność profilaktyczna obejmuje:
Działania te obejmują w szczególności:
W społeczności szkolnej należy wyróżnić wiele symptomów, które mogą wskazywać na istnienie problemów. Do najpoważniejszych, ale zarazem najłatwiej zauważalnych wskaźników występujących wśród uczniów należą:
-problemy w nauce, brak motywacji do przyswajania nowej wiedzy, niskie potrzeby i aspiracje edukacyjne
-opuszczanie godzin lekcyjnych bez usprawiedliwienia, wagary oraz spóźnienia na zajęcia lekcyjne
-kłopoty w samodyscyplinie
-powiększająca się liczba uczniów z deficytami rozwojowymi, trudnościami dydaktycznymi
-powiększająca się liczba uczniów z problemami rodzinnymi (tj. alkoholizm, zażywanie niedozwolonych substancji, hazard, bieda) bądź tych, którzy funkcjonują w rodzinach zaburzonych (tj. rodziny niepełne, rodziny rozbite, rodziny wielodzietne, eurosieroctwo, sieroctwo, trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczej, przemoc w rodzinie, dzieci z migracji)
-problemy zdrowotne uczniów
--uzależnienia
-osamotnienie, brak relacji z dorosłymi i rówieśnikami
Poza już wskazanymi czynnikami indywidualnymi i społecznymi na jakość życia oraz sukces edukacyjny szkoły mają wpływ poszczególne czynniki ryzyka tj.:
-kryzys autorytetów
-dostępność środków psychoaktywnych
-moda na spożywanie substancji zabronionych – narkotyki, dopalacze, leki, alkohol, nikotyna, itp.
-brak wiedzy na temat szkodliwości zażywania substancji zakazanych oraz skutków ich przyjmowania
-brak właściwych wzorców rodzinnych
-naciski środowiska rówieśniczego na zachowania społecznie nieakceptowane
-konflikty rówieśnicze
-brak wsparcia, zainteresowania w rodzinie lub istnienie niewłaściwych wzorców rodzinnych
-niekontrolowane przyswajanie wzorców czerpanych z mediów tj. telewizja, Internet
-stres i niepowodzenia edukacyjne
-brak zdolności do kompensowania stresu
-brak nawyku aktywnego odpoczynku
-nieprzestrzeganie norm dotyczących higieny pracy i higieny osobistej, itp.
-siecioholizm
-lęki związane z epidemią i wojną w Ukrainie
W bieżącym roku szkolnym najważniejsze działania w pracy wychowawczej są ukierunkowane na:
Zadania profilaktyczne programu to:
Obszar rozwoju intelektualnego:
Obszar rozwoju społecznego:
Obszar rozwoju fizycznego:
Obszar rozwoju emocjonalnego:
Obszar rozwoju duchowego:
VII. HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
HARMONOGRAM WYBRANYCH DZIAŁAŃ
SFERA |
Zadania |
Forma realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Termin |
INTELEKTUALNA |
Rozpoznanie i rozwijanie możliwości, uzdolnień i zainteresowań uczniów |
Przeprowadzanie w klasach diagnoz i ankiet wstępnych, obserwacje podczas bieżącej pracy |
Nauczyciele Wychowawcy |
31.10.2023 r. |
Rozwijanie zainteresowań |
Przygotowanie propozycji zajęć w zespołach przedmiotowych, prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań, warsztatów, konkursów, wyjścia do muzeum, teatru, na wystawy, udział w życiu kulturalnym miasta Przygotowanie programów artystycznych na uroczystości szkolne, prezentowanie talentów na forum szkoły Przeprowadzenie przez nauczycieli zajęć lekcyjnych z wykorzystaniem aktywizujących metod pracy |
Nauczyciele Wychowawcy
Koordynator WDN
Dyrektor |
31.10.2023 r. Zgodnie z harmonogramem zajęć prowadzonych przez konkretne osoby
Zgodnie z kalendarzem szkolnych uroczystości
Zgodnie z terminami obserwacji lekcji ustalonym w planie nadzoru |
|
Rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych uzdolnień |
Zajęcia z orientacji zawodowej |
Wychowawcy doradca zawodowy |
Zgodnie z harmonogramem zajęć w poszczególnych klasach |
|
Kształtowanie postawy twórczej |
Szkolny festiwal twórczości artystycznej |
Wychowawcy, Organizatorzy przeglądu
|
Zgodnie z harmonogramem |
|
Kształcenie samodzielnego formułowania i wyrażania sądów
|
Warsztaty w klasach
Debata na temat wartości i zasad wolontariatu |
Wychowawcy
|
Pierwsze półrocze (zgodnie z harmonogramem) |
|
Podnoszenie efektów kształcenia poprzez uświadamianie wagi edukacji i wyników egzaminów zewnętrznych
|
Lekcje wychowawcze poświęcone tej tematyce, szkolne konkursy z nagrodami na najwyższą średnią i najlepszą frekwencję |
Przewodniczący zespołów wychowawczych
|
Zajęcia zgodnie z harmonogramem opracowanym w zespołach wychowawczych dla poszczególnych klas
|
|
Uczenie planowania i dobrej organizacji własnej pracy
|
Lekcje wychowawcze poświęcone tej tematyce, praktyczne sposoby zarządzania czasem |
Wychowawcy |
Zgodnie z harmonogramem zajęć |
|
MORALNA |
Kształtowanie szacunku do ludzi, wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, prawidłowe rozumienie wolności jednostki oparte na poszanowaniu osoby ludzkiej |
Działalność charytatywna, wolontariat szkolny Powołanie Rady Wolontariatu Opracowanie Program Szkolnego Wolontariatu |
Opiekun samorządu szkolnego Joanna Ceynowa Pedagog szkolny |
Cały rok |
Rozwój poszanowania dziedzictwa narodowego i kształtowanie świadomości narodowej. Wskazywanie autorytetów i wzorców moralnych |
Świętowanie rocznic i wydarzeń patriotycznych, lekcje wychowawcze na temat patriotyzmu
|
Nauczyciele wskazani jako odpowiedzialni za poszczególne działania Adam Ryske
|
Zgodnie z kalendarzem uroczystości i personalną odpowiedzialnością za konkretne działanie
|
|
Poznanie kultury rodzimej, zaznajamianie z kulturą regionu
|
Wycieczki, tematyczne lekcje wychowawcze |
Wychowawcy Nauczyciele |
Terminy konkretnych wycieczek planowanych przez wychowawców i nauczycieli |
|
Poznanie dorobku kulturalnego Europy, świata, wykształcenie postawy tolerancji i szacunku dla innych narodów, kultur, religii |
lekcje wychowawcze poświęcone tej tematyce, wycieczki |
Wychowawcy Nauczyciele
|
Zgodnie z harmonogramem |
|
Uczenie właściwego pojęcia tolerancji, odwagi w reagowaniu na niesprawiedliwość, krzywdę drugiego człowieka, agresję |
Warsztaty organizowane przez pedagoga i psychologa szkolnego Lekcje wychowawcze poświęcone tej tematyce |
Pedagog szkolny Psycholog szkolny Wychowawcy klas |
Zgodnie z harmonogramem Zgodnie z harmonogramem |
|
Promowanie zdrowego stylu życia
|
Dzień Sportu, zajęcia o zdrowym stylu odżywiania się oraz znaczeniu ruchu w życiu człowieka prowadzone przez wychowawców |
Nauczyciel WF Nauczyciele biologii i wychowania fizycznego Wychowawcy klas |
Cały rok |
|
SPOŁECZNA |
Kształtowanie przekonania o społecznym wymiarze istnienia osoby ludzkiej, a także o społecznym aspekcie bycia uczniem szkoły |
Omówienie zasad statutu szkoły i regulaminów szkolnych, Lekcje wychowawcze poświęcone tej tematyce |
Wychowawcy klas |
Do 31.10.2023 r. |
Uczenie działania zespołowego, tworzenia klimatu dialogu i efektywnej współpracy, umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów. Uczenie zasad samorządności i demokracji |
Warsztaty z zakresu komunikacji społecznej, pracy w zespole, funkcjonowania wśród innych, analizy sytuacji problemowych i możliwości ich konstruktywnego rozwiązywania Wybory do samorządu uczniowskiego/wybory samorządów klasowych, bieżąca kontrola ich działalności, wybory opiekuna samorządu uczniowskiego |
Wychowawcy klas Pedagog szkolny
Opiekun samorządu Joanna Ceynowa |
Zgodnie z harmonogramem zajęć
Zgodnie z programem zajęć |
|
Zapobieganie przejawom demoralizacji i popełnianiu czynów karalnych |
Lekcje wychowawcze przeznaczone dla klas VII-VIII |
Pedagog szkolny Wychowawcy klas VII-VIII |
Pierwsze półrocze, zgodnie z programem zajęć |
|
Kształtowanie postawy szacunku wobec środowiska naturalnego |
Udział w akcji sprzątanie świata Udział w akcjach charytatywnych na rzecz zwierząt, wycieczki krajoznawcze |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
|
Kształtowanie aktywnej postawy wobec przyszłej pracy zawodowej oraz wymagań rynku pracy. Współpraca z Urzędem Pracy oraz innymi instytucjami w celu uzyskania informacji o sytuacji na lokalnym rynku pracy |
Warsztaty dla klas VIII prowadzone przez pedagoga szkolnego, nauka poszukiwania pracy, analizy ofert, nauka wypełniania dokumentów związanych z podjęciem pracy zawodowej, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej przed podjęciem pracy |
Pedagog szkolny Doradca zawodowy |
Cały rok zgodnie z harmonogramem zajęć opracowanym przez pedagoga szkolnego i doradcę zawodowego
|
|
Systematyczne monitorowanie frekwencji uczniów na zajęciach lekcyjnych Zwiększenie współpracy z rodzicami w zakresie kontroli obowiązku szkolnego |
Analiza frekwencji uczniów
Systematyczne informowanie rodziców o absencji uczniów, wywiadówki, dni otwarte, indywidualne spotkania z rodzicami |
Dyrektor Wicedyrektor Wychowawcy klas Pedagog szkolny |
Zgodnie z harmonogramem zebrań i dni otwartych , ustalonym na dany rok szkolny
|
|
|
Zapobieganie cyberprzemocy, wykluczeniu , hejtowi, mowie nienawiści |
Warsztaty z budowania świadomości na temat własnej prywatności i ochrony prywatnych treści, Edukacja o odpowiedzialności za działanie w sieci,
Indywidualne wsparcie psychiczne i emocjonalne uczniów którzy doświadczyli cyberprzemocy. Ustalenie zakresu dalszych działań. Dalsze postępowanie wg ustaleń |
Wychowawcy, Psycholog szkolny Pedagog szkolny |
Zgodnie z harmonogramem zajęć |
|
Zapobieganie cyberprzemocy, wykluczeniu , hejtowi, mowie nienawiści |
Warsztaty z budowania świadomości na temat własnej prywatności i ochrony prywatnych treści, Edukacja o odpowiedzialności za działanie w sieci, Indywidualne wsparcie psychiczne i emocjonalne uczniów którzy doświadczyli cyberprzemocy. Ustalenie zakresu dalszych działań. Dalsze postępowanie wg ustaleń
|
Wychowawcy, Psycholog szkolny Pedagog szkolny |
Zgodnie z harmonogramem zajęć |
EMOCJONALNA |
Nauka nabywania świadomości własnych słabych i mocnych stron, kształtowanie samoakceptacji, budowanie poczucia własnej wartości |
Warsztaty dla uczniów prowadzone przez specjalistów z PPP
Lekcje wychowawcze poświęcone tej tematyce – wskazanie konkretnych zajęć |
Wychowawcy klas Psycholog szkolny Pedagog szkolny |
Zgodnie z konkretnymi terminami dla poszczególnych oddziałów |
Kształcenie umiejętności rozpoznawania i wyrażania własnych emocji, rozwój kompetencji emocjonalno- społecznych , radzenia sobie ze złością |
Lekcje wychowawcze poświęcone tej tematyce – wskazanie konkretnych zajęć
|
Psycholog szkolny Pedagog szkolny
Wychowawca |
Zgodnie z konkretnymi terminami dla poszczególnych oddziałów |
|
Kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów bez użycia siły |
Lekcje wychowawcze |
Pedagog szkolny
Wychowawcy klas
|
Zgodnie z konkretnymi terminami dla poszczególnych oddziałów |
|
OCHRONA ZDROWIA PSYCHICZNEGO |
Poszerzanie wiedzy uczniów na temat wpływu sytuacji kryzysowej na funkcjonowanie w szkole oraz możliwości uzyskania pomocy w szkole i poza szkołą |
Lekcje wychowawcze z udziałem psychologa/pedagoga |
Wychowawca Psycholog szkolny Pedagog szkolny |
Zgodnie z konkretnymi terminami dla poszczególnych oddziałów |
Wspieranie uczniów, u których rozpoznano objawy depresji lub obniżenia kondycji psychicznej |
Indywidualne rozmowy wspierające z każdym uczniem, jego rodzicami. Ustalenie zakresu dalszych działań. Dalsze postępowanie wg ustaleń |
Wychowawca Psycholog szkolny Pedagog szkolny |
Zgodnie z potrzebami |
|
Odbudowanie i umacnianie u uczniów prawidłowych relacji w grupie klasowej, poczucia wspólnoty (reintegracja) |
Lekcje wychowawcze – gry i zabawy integracyjne, rozmowy, warsztaty |
Wychowawcy Psycholog szkolny
|
Zgodnie z konkretnymi terminami dla poszczególnych oddziałów |
|
Zapobieganie problemom i zachowaniom ryzykownym w tym uzależnieniom behawioralnym |
Lekcje wychowawcze |
Wychowawca Psycholog szkolny Pedagog szkolny |
Zgodnie z harmonogramem zajęć |
KALENDARZ IMPREZ I UROCZYSTOŚCI SZKOLNYCH
ROK SZKOLNY 2023/2024
L.P |
RODZAJ IMPREZY, UROCZYSTOŚCI |
OSOBA ODPOWIEDZIALNA |
|
WRZESIEŃ |
|||
1. |
Inauguracja roku szkolnego |
Dyrektor |
|
2. |
Wybór do Samorządu Uczniowskiego |
Opiekun SU-Joanna Ceynowa |
|
3. |
„Sprzątanie Świata” - posprzątanie okolicy i terenu szkoły |
Danuta Kużnicka Anna Kaleta |
|
4. |
15 IX-Dzień kropki w geometrii |
Katarzyna Skwiercz Anna Kownatke |
|
5. |
25-26 IX-Europejski Dzień Języków Obcych Ogólnopolski project edukacyjny” European Day of Languages…” |
Emilia Szwemin Ewa Nanaszko |
|
6. |
28 IX-Dzień głośnego czytania |
Anna Kaleta |
|
7. |
29 IX-Europejski Dzień Sportu dla klas 1-4 |
Ania Kaleta |
|
PAŻDZIERNIK |
|||
8. |
13 X-Obchody Dnia Edukacji Narodowej. |
Katarzyna Skwiercz Anna Kownatke Marta Pokorska Emilia Szwemin Daria Milosz |
|
9. |
Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego- konkurs, gazetka tematyczna, realizacja w klasach 4-8. |
Psycholog i Pedagog szkolny |
|
10. |
Ślubowanie klasy I |
Joanna Motucka, Mirosława Licau |
|
11. |
Miesiąc bibliotek szkolnych |
Anna Kaleta |
|
12. |
Dzień Głośnego Czytania |
Anna Kaleta |
|
13. |
Ślubowanie na czytelnika. |
Anna Kaleta |
|
14. |
21X -Obchody Światowego Dnia Owoców i Warzyw w klasach 1-3. |
Joanna Motucka Mirosława Licau Ewa Wujke Aleksandra Dudek |
|
LISTOPAD |
|||
15 |
„Bal Świętych” - przedstawienie |
Joanna Ceynowa |
|
16. |
Obchody Narodowego Święta Niepodległości |
Adam Ryske nauczyciel muzyki |
|
17. |
Andrzejki |
Samorząd Uczniowski wychowawcy |
|
18.
|
17.XI-Światowy Dzień Tabliczki mnożenia dla klas 3-7 |
Katarzyna Skwiercz Anna Kownatke |
|
19. |
Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka |
Psycholog i Pedagog szkolny |
|
GRUDZIEŃ |
|||
20. |
Mikołajki
|
Samorząd Uczniowski wychowawcy klas |
|
21. |
Wigilie klasowe |
Wychowawcy klas |
|
22. |
Wigilia szkolna -Jasełka |
Joanna Ceynowa |
|
STYCZEŃ |
|||
23. |
22-26 I-Tydzień Kryptologii. |
Katarzyna Skwiercz Anna Kownatke |
|
24. |
12 I-Zabawa Karnawałowa |
Dyrektor, wychowawcy klas, Rada Rodziców. |
|
25. |
Dzień Babci i Dziadka-kl.1-3 |
Joanna Motucka Aleksandra Dudek Mirosława Licau Ewa Wujke |
|
26. |
Konkursy wystawiennicze z zakresu plastyki, fotografiki i twórczości ludowej |
Maciej Kleisa Daria Milosz |
|
LUTY |
|||
27. |
Apel podsumowujący I półrocze |
Dyrektor Szkoły |
|
28. |
Walentynki-konkurs, poczta walentynkowa |
Emilia Szwemin Samorząd Uczniowski |
|
29. |
Szkolny Dzień Bezpiecznego Internetu |
Adam Ryske |
|
MARZEC |
|||
30. |
Dzień Kobiet |
Samorząd Uczniowski |
|
31. |
Rocznica Nadania Imienia Szkole |
n-le Przedszkola |
|
32.
|
Szkolny i gminny konkurs recytatorski |
wychowawcy klas 1-3 Izabela Borkowska, Marta Pokorska, |
|
33. |
Kangur matematyczny |
Anna Kownatke |
|
34. |
Gminny Turniej BRD |
Danuta Kużnicka |
|
35. |
14 III-Święto liczby Pi |
Anna Kownatke Katarzyna Skwiercz |
|
36. |
Powitanie wiosny. |
Samorząd Uczniowski, Wychowawcy klas |
|
KWIECIEŃ |
|||
37. |
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich |
Anna Kaleta |
|
38. |
Konkurs „Rodna mowa” |
Dorota Modlińska |
|
39. |
2 IV-Światowy Dzień Autyzmu |
Psycholog i Pedagog szkolny |
|
40. |
Obchody Światowego Dnia Ziemi |
Danuta Kuźnicka |
|
MAJ |
|||
41. |
Uczczenie rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja |
Adam Ryske |
|
42. |
Konkurs wiedzy z chemii |
Marzena Fortuna |
|
43. |
Dzień Matki w klasach 1-3 |
Joanna Motucka Aleksandra Dudek Mirosława Licau Ewa Wujke |
|
CZERWIEC |
|||
44. |
Dzień Dziecka na sportowo |
Dawid Pomorski Wychowawcy klas |
|
45. |
Mam talent |
Opiekun SU |
|
46. |
Karta rowerowa |
Danuta Kużnicka |
|
47. |
Festyn szkolny |
Mirosława Licau Joanna Motucka Izabela Borkowska Marta Pokorska |
|
48. |
Spartakiada dla klas 1-3 |
Wychowawcy klas 1-3 |
|
49. |
Pożegnanie klasy 8 |
Danuta Kuźnicka Izabela Borkowska |
|
50. |
Apel podsumowujący II semestr |
Dyrektor szkoły |
|
Kalendarz imprez i uroczystości szkolnych poddawany będzie ustawicznej weryfikacji wg potrzeb-ma charakter otwarty.
IX.ZASADY EWALUACJI PROGRAMU WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNEGO
Ewaluacja programu polega na systematycznym gromadzeniu informacji na temat prowadzonych działań, w celu ich modyfikacji i podnoszenia skuteczności programu wychowawczo-profilaktycznego. Ewaluacja przeprowadzana będzie poprzez:
Ewaluacja programu przeprowadzana będzie w każdym roku szkolnym przez zespół ds. Ewaluacji Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego powołany przez dyrektora. Zadaniem Zespołu jest opracowanie planu ewaluacji, organizacja badań oraz opracowanie wyników. Z wynikami prac zespołu w formie raportu ewaluacyjnego zostanie zapoznana rada pedagogiczna i rada rodziców.
Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny został uchwalony przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mieroszynie w dniu 26 września 2023r.
"Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić"
84-103 ŁEBCZ
ul. Szkolna 2, MIEROSZYNO