vrol

Na zajęciach kółka fotograficzno-filmowego, uczniowie mieli okazję obejrzeć film historyczny (pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego) w technologii wirtualnej rzeczywistości.

Blisko trzydziestominutowy film „Wiktoria 1920" to jeden z największych fabularnych filmów VR nie tylko w Polsce, ale prawdopodobnie i na świecie. Jego produkcja nie należała do łatwych – to film nie tylko przygodowy, ale też i kostiumowy, a zachowanie prawdy czasu w 360 stopniach, które zapisywały filmowe kamery, należało do sporych wyzwań produkcyjnych. Dzięki nowoczesnym technologiom widzowie filmu zostają przeniesieni w sam środek akcji – to właśnie widz staje się głównym bohaterem filmu, który uczestniczy we wszystkich wydarzeniach. Podczas kręcenia kamery rejestrowały obraz ze wszystkich stron, dzięki czemu zyskano możliwość wyboru, na co chce się skierować wzrok. Ambisoniczny dźwięk także kieruje uwagą widza – jest dopasowany do obrazu i pozwala śledzić akcję, czyli jeśli widz usłyszy coś po swojej lewej stronie – to tam właśnie coś się dzieje i najlepiej tam się obrócić.

Specjalne podziękowania dla p. Włodzimierza Zielanda i Fundacji Rozwoju Jastrzębiej Góry za wypożyczenie sprzętu VR oraz filmu.

pozdrawiam,

Adam Ryske

IMG 20230130 152354 Easy-Resize.com

IMG 20230130 152626 Easy-Resize.com

IMG 20230130 152303 Easy-Resize.com

IMG 20230130 151902 Easy-Resize.com1

IMG 20230130 151918 Easy-Resize.com

aaaaaaaaaaaassssssssssssssssssssssssssssssssssd

Na zajęciach kreatywnych były wykorzystywane klocki Lego education SPIKE. Pierwsze zajęcia polegały na rozpakowaniu oraz segregacji klocków w specjalnie przygotowanych pudełkach według instrukcji. Uczniowie dowiedzieli się za co odpowiadają czujniki, silniki oraz hub zawarte w zestawach. Następnie zbudowaliśmy z klocków „skoczka". Uczniowie rozpoczęli od programowania swoich skoczków za pomocą szkolnych tabletów. Zajęcia z lego education spike skończyliśmy na pojedynku „skoczków", polegającym na jak najszybszym dotarciu do umówionego celu, co motywowało uczestników do eksperymentowania ze zmiennymi, które kontrolowały działanie silników.

4545

dsdfasf443

 

 

asdasdea

Na dzisiejszych zajęciach świetlicowych dzieci budowały skaczące roboty. Zaprogramowane, skacząc pokonywały tor przeszkód i ścigały się między sobą do mety. Gdy łączymy ze sobą zabawę z nauką, dziecko naturalnie opanowuje nowe umiejętności z zakresu wiedzy technicznej, robotyki, a także programowania.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć :

galeria zdjęć >>>

j 2

W pierwszym semestrze zajęć uczniowie uczyli się obsługi drukarki 3D. Zapoznali się z urządzeniem, dowiedzieli się w jaki sposób połączyć drukarkę z komputerem oraz jak wymienić filament. Następnym krokiem było nauczenie się obsługi i konfiguracji aplikacji “3D Playground” na platformie Skrimarket. Uczniowie zapoznali się również z biblioteką gotowych projektów oraz dowiedzieli się do czego służy slicer - aplikacja do druku przerabiająca trójwymiarowy model na warstwy i generująca polecenia dla drukarki 3D. Po zapoznaniu z drukarką i oprogramowaniem uczniowie tworzyli oraz wybierali projekty do druku. Efekty ich pracy można zobaczyć na załączonych zdjęciach.

Zuzanna Nadolska 

IMG 0768

Zapraszam do obejrzenia zdjęć :

galeria zdjęć >>>

zdjęcie 5

Barwa jest wrażeniem wzrokowym. Aby doznać tego wrażenia potrzebne są dwa elementy - wzrok ludzki i światło. Barwy można grupować w różny sposób, czyli dokonywać ich klasyfikacji. W wielkim zespole barw istnieją trzy barwy podstawowe (czerwona, żółta, niebieska). Po ich zmieszaniu powstają barwy pochodne. Uczniowie z klasy IV już to wszystko wiedzą i potrafią zastosować w praktyce robiąc przepiękne prace plastyczne, a pomógł im w tym robot Photon, który dodatkowo wprowadził uczniów w świat nowoczesnej technologii. Photon dodatkowo rozwija kreatywność oraz zdolność logicznego myślenia.

zdjęcie 7

zdjęcie 8

zdjęcie 6

 

 

Wyszukiwarka

Goście na stronie

Odwiedza nas 7 gości oraz 0 użytkowników.

Szkoła uczestniczy w

wosp.jpg